Menig organisatie levert al jaren vrijwel hetzelfde product. Als de wereld om hen heen verandert dan is ingrijpen nodig. Het sleutelwoord is innovatie. Cooper & Smith (1992) hebben een aantal uitdagingen voor organisaties aangewezen. Weet uw organisatie hoe te innoveren? Hier vier oorzaken om falen met innoveren te voorkomen.
Hierdoor speelt de organisatie niet snel genoeg of in voldoende mate in op de concurrent. Zeg niet te snel: “Ik heb geen concurrent”. Klanten kunnen altijd iets anders met hun geld doen. Ze kunnen bijvoorbeeld naar het restaurant gaan in plaats van naar de bioscoop.
Weet de organisatie wat het betekent om te pionieren? Om de markt te ontginnen? Om alle kinderziektes te elimineren? Te laat zijn met productintroductie is ook niet goed. Grote kans dat de investering niet meer wordt terugverdiend.
In 2004 bedachten de oprichters van Google dat hun medewerkers 20% van hun tijd zelf mogen indelen. In die beperkte tijd kun je misschien nog wel iets vernieuwends bedenken maar implementeren lukt vaak niet. Grote veranderingen vereisen grote aanpassingen aan de structuur en soms ook aan de cultuur van de organisatie.
Heeft een organisatie bovenstaande zaken onder controle? Dan is het nog zaak om de investering op het juiste niveau te krijgen. En te houden. In mensen en middelen. En dit zo lang als nodig consequent door te zetten. Er ook mentaal in blijven geloven. Zelfs als er tegenvallers zijn. Commitment.
Advanced Product Management Een plan-van-aanpak opstellen waarin u zichzelf, uw business en uw organisatie naar het volgende niveau brengt |
|||
5-daagse masterclass (€ 3945.00 excl. btw) | Brochure | Details |
Product management Een productmasterplan opstellen voor de gehele levenscyclus van een innovatief product of dienst |
|||
5-daagse masterclass (€ 3795.00 excl. btw) | Brochure | Details |
Product portfolio management Een plan opstellen voor de gehele productportfolio van een gevorderde productmanager |
|||
3-daagse masterclass (€ 2445.00 excl. btw) | Brochure | Details |
Coaching voor De Betere Product Manager Coachingstraject om in teamverband alle PM-ers naar een hoger niveau te tillen |
|||
4-daags coachingstraject (vanaf € 9900.00 excl. btw) | Brochure | Details |
InnovatieScan Test zelf het innovatievermogen van uw organisatie |
|||
Online test (vanaf € 55.00 excl. btw) | Details |
Inleiding programma management Online introductie tot programma management |
|||
Online training (vanaf € 125.00 excl. btw) | Details |
KPI, de essentie Online training voor het opstellen, meten en verbeteren van een Kritieke Prestatie-Indicator |
|||
Online training (vanaf € 125.00 excl. btw) | Details |
Het Innovatieboek, paperback Gids voor innoveren en innovatiemanagement, geschreven door Paul van der Voort en Frank van Ormondt |
|||
Boek van Frank van Ormondt (ca. € 38.95 incl. btw) | Brochure | Details |
Het Innovatieboek, e-boek Gids voor innoveren en innovatiemanagement, geschreven door Frank van Ormondt en Paul van der Voort |
|||
E-boek van Frank van Ormondt (ca. € 31.50 incl. btw) | Brochure | Details |
Over Frank ∗
Contact ∗
Accommodatie ∗
Algemene voorwaarden ∗
Privacy ∗
Sitemap
Copyright Frank van Ormondt Advies en Educatie © 2007-2025. All rights reserved.
Bijgewerkt op 16 januari 2025