frankvanormondt.nl plaatst cookies om de ervaring te verbeteren, gaat u verder dan gaat u akkoord met deze cookies.   

geen strook
vierkant
artikel

Waarom falen organisaties met innoveren? - Publicatie

 

Samenvatting

Menig organisatie levert al jaren vrijwel hetzelfde product. Als de wereld om hen heen verandert dan is ingrijpen nodig. Het sleutelwoord is innovatie. Cooper & Smith (1992) hebben een aantal uitdagingen voor organisaties aangewezen. Weet uw organisatie hoe te innoveren? Hier vier oorzaken om falen met innoveren te voorkomen.

Oorzaak 1: Er is geen adequate concurrentiestrategie

Hierdoor speelt de organisatie niet snel genoeg of in voldoende mate in op de concurrent. Zeg niet te snel: “Ik heb geen concurrent”. Klanten kunnen altijd iets anders met hun geld doen. Ze kunnen bijvoorbeeld naar het restaurant gaan in plaats van naar de bioscoop.

Oorzaak 2: Het moment van productintroductie is niet goed gekozen

Weet de organisatie wat het betekent om te pionieren? Om de markt te ontginnen? Om alle kinderziektes te elimineren? Te laat zijn met productintroductie is ook niet goed. Grote kans dat de investering niet meer wordt terugverdiend.

Oorzaak 3: De organisatiestructuur is ongeschikt

In 2004 bedachten de oprichters van Google dat hun medewerkers 20% van hun tijd zelf mogen indelen. In die beperkte tijd kun je misschien nog wel iets vernieuwends bedenken maar implementeren lukt vaak niet. Grote veranderingen vereisen grote aanpassingen aan de structuur en soms ook aan de cultuur van de organisatie.

Oorzaak 4: Men doet geen boter bij de vis

Heeft een organisatie bovenstaande zaken onder controle? Dan is het nog zaak om de investering op het juiste niveau te krijgen. En te houden. In mensen en middelen. En dit zo lang als nodig consequent door te zetten. Er ook mentaal in blijven geloven. Zelfs als er tegenvallers zijn. Commitment.

Oplossingen van Frank

Frank van Ormondt begeleidt als strategieconsultant en trainer bedrijven en organisaties. Vanuit zijn bedrijf Frank van Ormondt Advies en Educatie gevestigd in Hilversum doet hij dat op de volgende manieren.

Training

vierkant Programma management
Een programmaplan opstellen en uitvoeren om een complex strategisch doel tot succes te maken
5-daagse masterclass (€ 3595.00 excl. btw) Brochure Details

vierkant Product management
Een productmasterplan opstellen voor de gehele levenscyclus van een innovatief product of dienst
5-daagse masterclass (€ 3595.00 excl. btw) Brochure Details

vierkant Businessplan opstellen
Meerjarenplan voor een onderneming, programma, businessunit, afdeling, product, markt, account of kanaal
2-daagse workshop (€ 1395.00 excl. btw) Brochure Details

E-test

vierkant InnovatieScan
Test zelf het innovatievermogen van uw organisatie
Online test (vanaf € 55.00 excl. btw)     Details

E-learning

vierkant Inleiding programma management
Online introductie en samenvatting voor deelnemers van de masterclass
Online training (vanaf € 125.00 excl. btw)     Details

vierkant KPI, de essentie
Online training voor het opstellen, meten en verbeteren van een Kritieke Prestatie-Indicator
Online training (vanaf € 125.00 excl. btw)     Details

Boek

vierkant Het Innovatieboek, paperback
Gids voor innoveren en innovatiemanagement, geschreven door Paul van der Voort en Frank van Ormondt
Boek van Frank van Ormondt (ca. € 34.00 incl. btw) Brochure Details

E-boek

vierkant Het Innovatieboek, e-boek
Gids voor innoveren en innovatiemanagement, geschreven door Frank van Ormondt en Paul van der Voort
E-boek van Frank van Ormondt (ca. € 25.99 incl. btw) Brochure Details

Downloads

Zie ook

Aanbevolen literatuur

  • Dirkse-Hulscher, S. & Talen, A. Het groot werkvormenboek (1e druk). Academic Service. ISBN: 9789052616131.
  • Drucker, P. (2007). Innovation and entrepreneurship . Butterworth Heinemann. ISBN: 9780750685085.
  • Gaspersz, J. (2009). Dagelijks innoveren (1e druk). Pearson Education Uitgeverij. ISBN: 9789043017282.
  • Heere, P., Heijden, D. van der & Mandour, Y. (2005). Doelgericht vernieuwen: de kracht van systematic inventive thinking voor innovatie (1e druk). Academic Service. ISBN: 9789052615226.
  • Huizingh, E. (2011). Innovatiemanagement (2e druk). Pearson Education Uitgeverij. ISBN: 9789043020909.
  • Kim, W.C. & Mauborgne, R. (2005). Blue ocean strategy: How to create uncontested market space and make the competition irrelevant . Harvard Business School Press. ISBN: 9781591396192.
  • Tidd, J., Bessant, J. & Pavitt, K. (2009). Managing innovation: Integrating technological, markt and organizational change (4e druk). Wiley. ISBN: 9780470998106.
  • Tushman, M. & Anderson, P. (2004). Managing strategic innovation and change: A collection of readings (2e druk). Oxford University Press. ISBN: 9780195135787.
  • Voort, P. van der & Ormondt, F. van (2011). Het innovatieboek: gids voor innoveren en innovatiemanagement (2e herziene druk). Academic Service. ISBN: 9789052618319.


Over onsContactAccommodatieAlgemene voorwaardenPrivacySitemap

Copyright Frank van Ormondt Advies en Educatie © 2007-2021. All rights reserved.

Bijgewerkt op 14 oktober 2021