Meer dan tachtig procent van de producten die we over tien jaar zullen kopen, is nu nog niet op de markt. Of jouw organisatie ook met succes bijdraagt aan die tachtig procent, hangt af van het vermogen om te innoveren. Innoveren is overleven.
Het innovatieboek is dé gids voor ieder die succesvol wil innoveren en innovaties doelgericht wil sturen. Het is een praktijkgericht boek dat een relatie legt tussen het innovatieproces - dromen, denken, durven, doen - en het management van dit proces: hoe geef je leiding aan innovatie, welke strategieën kun je volgen om er steeds beter in te worden?
Deze herziene versie besteedt veel aandacht aan nieuwe ontwikkelingen, zoals open innovatie: hoe kunnen organisaties profiteren van innovatieve ideeën van consumenten en partners? Actuele voorbeelden van onder meer Lego, Nike, TomTom, Linux en Apple brengen de materie tot leven.
Paul van der Voort is programmamanager innovatie bij ProRail. Frank van Ormondt is trainer en adviseur op het gebied van innovatie en strategie.
Ondernemers, managers, adviseurs, docenten en studenten. Iedereen die een breed inzicht wil krijgen in innovatie, innovatie wil managen of verbeterprocessen wil begeleiden.
Het beoogde effect van innovaties is het vergroten van de toegevoegde waarde van een organisatie of het vergroten van klantwaarde. Dat maakt succesvol innoveren er niet eenvoudig op, maar benadrukt wel het levensbelang voor organisaties in het algemeen. Het Innovatieboek geeft een overzicht van het complete terrein van innovatie. Daardoor wordt het vakgebied simpel te overzien en kun je gemakkelijk benoemen waar je in jouw innovatieproces precies bent. Waar er iets mis kan gaan. Wat je kunt doen om van je innovatie een succes te maken. En hoe je de organisatie innovatiever kunt krijgen.
De verschillende typen innovatie hebben betrekking op verschillende onderdelen van waardecreatie. Het Innovatieboek gaat in op productinnovatie, procesinnovatie, marktinnovatie, businessmodel-innovatie en duurzame innovatie. De verschillende fasen in het innovatieproces worden doorgrond: dromen, denken, durven, doen. Bovendien wordt inzichtelijk gemaakt hoe organisaties structureel innovatief kunnen worden. Dit boek brengt samenhang aan in uiteenlopende innovatiethema's: van creativiteitstechnieken en co-creatie tot visie-ontwikkeling en innovatieve cultuur. Voor elk aspect van innovatie reikt Het Innovatieboek steeds toonaangevende concepten aan, die toegankelijk worden gemaakt door voorbeelden, spreuken en figuren.
Om alle facetten van innovatie te kunnen plaatsen in het gehele vakgebied, en de relaties ertussen te duiden, introduceert Het Innovatieboek een nieuw raamwerk: het WIM-model. WIM staat voor de drie lagen in het innovatievakgebied:
De prijs voor dit boek bedraagt € 38.95 incl. btw. Dit boek verkopen wij niet zelf maar via derden. Daarom kunnen prijzen afwijken.
Paul van der Voort en Frank van Ormondt
ISBN 978 90 5261 831 9
Omvang 214 pagina's
Formaat 17 x 24 cm (in geval van paperback)
Formaat Epub met watermerkbeveiliging (in geval van e-book)
Uitgeverij Boom (voorheen Sdu Academic Services)
Naar de webwinkel
Naar de uitgeverij
De volgende producten zijn aan dit boek gerelateerd:
De volgende tools zijn aan dit boek gerelateerd:
Download het inkijkexemplaar, inclusief inhoudsopgave, achterflap en hoofdstuk 1.
Heeft u nog vragen dan kunt u ons gerust bellen op: 035 6316915.
Wij kijken dan samen met u of dit boek bij uw leerbehoeften past.
Eventueel kunt u met ons een afspraak maken voor een vrijblijvend bezoek aan ons trainingscentrum.
Download het inkijkexemplaar
Over Frank ∗
Contact ∗
Accommodatie ∗
Algemene voorwaarden ∗
Privacy ∗
Sitemap
Copyright Frank van Ormondt Advies en Educatie © 2007-2024. All rights reserved.
Bijgewerkt op 8 oktober 2024