frankvanormondt.nl plaatst alleen eigen cookies, dus niet van derden; gaat u verder dan gaat u akkoord met deze cookies.   

geen strook
vierkant
artikel

TU Delft en Erasmus meest innovatief - Trend

 

Samenvatting

Studenten van de Technische Universiteit (TU) Delft en Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) zijn het meest innovatief van Nederland. Dit blijkt uit de scores die zij krijgen op de elektronische marktplaats voor innovatieve ideeën Battle of Concepts.

Technische Universiteit Delft Erasmus Universiteit Rotterdam

In de laatste update van 12 juni 2009 staat de TU Delft op de eerste plaats, direct gevolgd door de Erasmus. Hoewel beide universiteiten qua positie in het klassement nog wel eens stuivertje wisselen, steken zij al maanden fors boven andere deelnemende universiteiten en hogescholen uit. Op battleofconcepts.nl zijn bedrijven en overheidsinstanties op zoek naar innovatieve ideeën en creatieve oplossingen voor allerlei soorten vraagstukken. Studenten van alle universiteiten en hogescholen dingen er naar geldprijzen door een eigen concept in te leveren.

Frank, zelf afgestudeerd aan beide universiteiten, is heel blij met deze scores. "Ik ben er trots op dat de TU Delft en de Erasmus studenten voortbrengen die de vragen van bedrijven en organisaties op deze uitstekende wijze kunnen vertalen naar innovatieve oplossingen."

In totaal zijn de twee universiteiten verantwoordelijk voor 17% van alle concepten en stonden zij daarmee in 27% van de gevallen op nummer 1. De derde plaats wordt ingenomen door de Rijksuniversiteit Groningen (RUG).


Datum: 12 juni 2009.

Oplossingen van Frank

Frank van Ormondt begeleidt als strategieconsultant en trainer bedrijven en organisaties. Vanuit zijn bedrijf Frank van Ormondt Advies en Educatie gevestigd in Hilversum doet hij dat bijvoorbeeld op de volgende manier.

Training

vierkant Product management
Een productmasterplan opstellen voor de gehele levenscyclus van een innovatief product of dienst
5-daagse masterclass (€ 3795.00 excl. btw) Brochure Details

Downloads

Zie ook

Aanbevolen literatuur

  • Gorchels, L. (2003). Product manager's fieldguide: practical tools, exercises and resources for improved product management (1e druk). McGraw-Hill companies. ISBN: 9780071410595.
  • Haines, S. (2014). The product manager's desk reference (2e druk). McGraw-Hill Professional. ISBN: 9780071824507.
  • Moore, G.A. (2008). Chrossing the chasm: marketing and selling technology products to mainstream customers (2e druk). Capstone. ISBN: 9781841120638.
  • McGreal, D. & Jocham, R. (2018). Professional Product Owner: Leveraging Scrum as a Competitive Advantage (1e druk). Addison Wesley ISBN: 9780134686479.
  • Voort, P. van der & Ormondt, Frank van (2011). Het innovatieboek: innoveren van droom tot daad (2e herziene versie). Academic Service. ISBN: 9789052618319.


Over FrankContactAccommodatieAlgemene voorwaardenPrivacySitemap

Copyright Frank van Ormondt Advies en Educatie © 2007-2025. All rights reserved.

Bijgewerkt op 18 maart 2025