frankvanormondt.nl plaatst alleen eigen cookies, dus niet van derden; gaat u verder dan gaat u akkoord met deze cookies.   

geen strook
vierkant
artikel

Enza Zaden wint Fruit Logistica Innovation Award - Trend

 

Samenvatting

Met het product Sweetgreen heeft Enza Zaden dit jaar de Fruit Logistica Innovation Award gewonnen. Deze prestigieuze prijs is vrijdag 6 februari 2009 tijdens de Fruit Logistica-beurs in Berlijn aan het Nederlandse bedrijf uitgereikt. De Fruit Logistica is de grootste internationale groente- en fruitbeurs ter wereld. Elk jaar wordt daar een Innovation Award uitgereikt aan het bedrijf met het meest innovatieve product uit de branche.

Sweetgreen, de winnende groene paprika van Enza Zaden

De Sweetgreen van Enza Zaden is een heerlijke zoete groene paprika, met een hoog vitamine C-gehalte. Wat maakt de Sweetgreen zo innovatief? De gebruikelijke groene paprika, in feite nog een onrijpe vrucht, smaakt meestal niet zoet. De Sweetgreen is een paprikaras dat tijdens het rijpen zijn groene kleur behoudt en daardoor wel zoet smaakt. Bovendien heeft Sweetgreen 50% meer vitamine en is daarmee te vergelijken met een oranje paprika.

Vorig jaar was dit innovatieve bedrijf uit Enkhuizen ook al genomineerd. Toen eindigde het op de tweede plaats met de Oerkomkommer.



Datum: 9 februari 2009.

Oplossingen van Frank

Frank van Ormondt begeleidt als strategieconsultant en trainer bedrijven en organisaties. Vanuit zijn bedrijf Frank van Ormondt Advies en Educatie gevestigd in Hilversum doet hij dat bijvoorbeeld op de volgende manier.

Training

vierkant Product management
Een productmasterplan opstellen voor de gehele levenscyclus van een innovatief product of dienst
5-daagse masterclass (€ 3795.00 excl. btw) Brochure Details

Downloads

Zie ook

Aanbevolen literatuur

  • Gorchels, L. (2003). Product manager's fieldguide: practical tools, exercises and resources for improved product management (1e druk). McGraw-Hill companies. ISBN: 9780071410595.
  • Haines, S. (2014). The product manager's desk reference (2e druk). McGraw-Hill Professional. ISBN: 9780071824507.
  • Moore, G.A. (2008). Chrossing the chasm: marketing and selling technology products to mainstream customers (2e druk). Capstone. ISBN: 9781841120638.
  • McGreal, D. & Jocham, R. (2018). Professional Product Owner: Leveraging Scrum as a Competitive Advantage (1e druk). Addison Wesley ISBN: 9780134686479.
  • Voort, P. van der & Ormondt, Frank van (2011). Het innovatieboek: innoveren van droom tot daad (2e herziene versie). Academic Service. ISBN: 9789052618319.


Over FrankContactAccommodatieAlgemene voorwaardenPrivacySitemap

Copyright Frank van Ormondt Advies en Educatie © 2007-2025. All rights reserved.

Bijgewerkt op 6 februari 2025