frankvanormondt.nl plaatst alleen eigen cookies, dus niet van derden; gaat u verder dan gaat u akkoord met deze cookies.   

geen strook
vierkant
artikel

De ondernemerschaps-barometer van 100 naar 114 - Trend

 

Samenvatting

Hoe ondernemend is de gemiddelde Nederlander? De helft van alle Nederlanders denkt wel eens aan het starten van een eigen bedrijf. Een kwart overweegt dit ook binnen 5 jaar te doen. Het jaar 2006 was met meer dan 90.000 startende ondernemers dan ook een recordjaar, in het jaar 2005 waren dit er nog 10.000 minder. Een en ander heeft de Kamer van Koophandel (KvK) recentelijk doen besluiten tot het bijhouden van een ondernemerschapsbarometer. De KvK presenteert deze in de vorm van een index, die het aantal reële en verwachte starters in één waarde combineert. Als we de index in kwartaal 4 van 2006 op 100 zetten, blijkt dat de index dit jaar al met 14 punten is gestegen. Zeker een goed teken voor de economie!


Kwartaal 2006Q4 2007Q1 2007Q2 2007Q3
Index 100,0 102,0 113,9 113,8

Datum: 6 oktober 2007.

Oplossingen van Frank

Frank van Ormondt begeleidt als strategieconsultant en trainer bedrijven en organisaties. Vanuit zijn bedrijf Frank van Ormondt Advies en Educatie gevestigd in Hilversum doet hij dat bijvoorbeeld op de volgende manier.

Training

vierkant Product management
Een productmasterplan opstellen voor de gehele levenscyclus van een innovatief product of dienst
5-daagse masterclass (€ 3795.00 excl. btw) Brochure Details

Downloads

Zie ook

Aanbevolen literatuur

  • Gorchels, L. (2003). Product manager's fieldguide: practical tools, exercises and resources for improved product management (1e druk). McGraw-Hill companies. ISBN: 9780071410595.
  • Haines, S. (2014). The product manager's desk reference (2e druk). McGraw-Hill Professional. ISBN: 9780071824507.
  • Moore, G.A. (2008). Chrossing the chasm: marketing and selling technology products to mainstream customers (2e druk). Capstone. ISBN: 9781841120638.
  • McGreal, D. & Jocham, R. (2018). Professional Product Owner: Leveraging Scrum as a Competitive Advantage (1e druk). Addison Wesley ISBN: 9780134686479.
  • Voort, P. van der & Ormondt, Frank van (2011). Het innovatieboek: innoveren van droom tot daad (2e herziene versie). Academic Service. ISBN: 9789052618319.


Over FrankContactAccommodatieAlgemene voorwaardenPrivacySitemap

Copyright Frank van Ormondt Advies en Educatie © 2007-2025. All rights reserved.

Bijgewerkt op 15 april 2025