Het winnen van de gunst van de klant is in de loop der jaren steeds ingewikkelder geworden. De klant is mondiger en veranderlijker en diens keus is groter. Markten winnen is een proces van investeren in klantkennis en nieuwe marketingconcepten. Met direct marketing worden sinds jaren directe en interactieve media ingezet. Door de juiste doelgroepsegmentatie toe te passen kan dit concept in redelijke mate klantrelaties creëren en onderhouden. Echter het moment van de campagne wordt door de leverancier bepaald en is dus vaak niet het moment dat de klant er behoefte aan heeft. We kennen allemaal die gekleurde folders in de bus terwijl wij het product reeds lang geleden hebben aangeschaft.
Volgens Egbert Jan van Bel gaat event driven marketing als concept veel verder. Het reageert op een individuele gebeurtenis, een event, waardoor de marketinguiting precies op het moment van behoefte bij de klant belandt. Voorbeelden van dit soort events zijn: verhuizen, geboorte, starten van een onderneming. Dus direct marketing verhoudt zich tot event driven marketing als het massaal versturen van kerstkaarten tot het individueel versturen van verjaardagskaarten. Daarmee mag duidelijk zijn dat dit relatief nieuwe concept nóg zwaarder op ICT leunt en daarmee voor veel organisaties waarachtig een enorme uitdaging is.
Egbert Jan is auteur en hoofdredacteur van het klantblog CustomerTalk.nl en helpt organisaties duurzame klantrelaties te realiseren.
Bel, E.J van, Sander, E. & Verduin, R.
Event driven marketing
Op het juiste moment, met het juiste aanbod, bij de juiste klant
Kluwer | Nederlands | 2006 | ISBN: 9789013032079
Toon mij het boek (bij managementboek)
Meer over de auteur
![]() |
Product management Een productmasterplan opstellen voor de gehele levenscyclus van een innovatief product of dienst |
||
5-daagse masterclass (€ 3795.00 excl. btw) | Brochure | Details |
![]() |
Product portfolio management Een plan opstellen voor de gehele productportfolio van een gevorderde productmanager |
||
3-daagse masterclass (€ 2445.00 excl. btw) | Brochure | Details |
![]() |
Advanced Product Management Een plan-van-aanpak opstellen waarin u zichzelf, uw business en uw organisatie naar het volgende niveau brengt |
||
5-daagse masterclass (€ 3945.00 excl. btw) | Brochure | Details |
![]() |
In-company training Training op uw locatie, al mogelijk vanaf 3 à 4 deelnemers |
||
5-daagse masterclass (vanaf 7 deelnemers: € 1797.50 excl. btw) | Brochure | Details |
![]() |
Management van Product Management Begeleidingstraject voor het maximaliseren van effectiviteit en waardetoevoeging aan de organisatie |
||
Meerdaags adviestraject (vanaf € 7675.00 excl. btw) | Brochure | Details |
![]() |
Coaching voor De Betere Product Manager Coachingstraject om in teamverband alle PM-ers naar een hoger niveau te tillen |
||
4-daags coachingstraject (vanaf € 9900.00 excl. btw) | Brochure | Details |
![]() |
Coaching voor professionals Een doel- en resultaatgericht traject voor beslissers, strategen en productmanagers |
||
4-daags coachingstraject (vanaf € 1750.00 excl. btw) | Brochure | Details |
![]() |
Het Innovatieboek, paperback Gids voor innoveren en innovatiemanagement, geschreven door Paul van der Voort en Frank van Ormondt |
||
Boek van Frank van Ormondt (ca. € 38.95 incl. btw) | Brochure | Details |
![]() |
Prijsbepaling, de essentie Het beredeneren van een prijs voor goederen en diensten rekening houdend met kostprijs en markt |
||
Online training (vanaf € 125.00 excl. btw) | Details |
![]() |
Businesscase, de essentie Een eenvoudige kosten-batenanalyse opstellen voor beginners |
||
Online training (vanaf € 125.00 excl. btw) | Details |
![]() |
KPI, de essentie Online training voor het opstellen, meten en verbeteren van een Kritieke Prestatie-Indicator |
||
Online training (vanaf € 125.00 excl. btw) | Details |
Over Frank ∗
Contact ∗
Accommodatie ∗
Algemene voorwaarden ∗
Privacy ∗
Sitemap
Copyright Frank van Ormondt Advies en Educatie © 2007-2025. All rights reserved.
Bijgewerkt op 15 april 2025