frankvanormondt.nl plaatst cookies om de ervaring te verbeteren, gaat u verder dan gaat u akkoord met deze cookies.   

geen strook
vierkant
artikel

Hoe op het juiste moment het juiste product aan te bieden? - Boekentip

 

Samenvatting

Het winnen van de gunst van de klant is in de loop der jaren steeds ingewikkelder geworden. De klant is mondiger en veranderlijker en diens keus is groter. Markten winnen is een proces van investeren in klantkennis en nieuwe marketingconcepten. Met direct marketing worden sinds jaren directe en interactieve media ingezet. Door de juiste doelgroepsegmentatie toe te passen kan dit concept in redelijke mate klantrelaties creëren en onderhouden. Echter het moment van de campagne wordt door de leverancier bepaald en is dus vaak niet het moment dat de klant er behoefte aan heeft. We kennen allemaal die gekleurde folders in de bus terwijl wij het product reeds lang geleden hebben aangeschaft.

Inhoud van het boek

Volgens Egbert Jan van Bel gaat event driven marketing als concept veel verder. Het reageert op een individuele gebeurtenis, een event, waardoor de marketinguiting precies op het moment van behoefte bij de klant belandt. Voorbeelden van dit soort events zijn: verhuizen, geboorte, starten van een onderneming. Dus direct marketing verhoudt zich tot event driven marketing als het massaal versturen van kerstkaarten tot het individueel versturen van verjaardagskaarten. Daarmee mag duidelijk zijn dat dit relatief nieuwe concept nóg zwaarder op ICT leunt en daarmee voor veel organisaties waarachtig een enorme uitdaging is.

Over de auteur

Egbert Jan is auteur en hoofdredacteur van het klantblog CustomerTalk.nl en helpt organisaties duurzame klantrelaties te realiseren.

Meer over het boek

Bel, E.J van, Sander, E. & Verduin, R.
Event driven marketing
Op het juiste moment, met het juiste aanbod, bij de juiste klant
Kluwer | Nederlands | 2006 | ISBN: 9789013032079

Toon mij het boek (bij managementboek)
Meer over de auteur


Oplossingen van Frank

Frank van Ormondt begeleidt als strategieconsultant en trainer bedrijven en organisaties. Vanuit zijn bedrijf Frank van Ormondt Advies en Educatie gevestigd in Hilversum doet hij dat op de volgende manieren.

Training

vierkant Product management
Een productmasterplan opstellen voor de gehele levenscyclus van een innovatief product of dienst
5-daagse masterclass (€ 3595.00 excl. btw) Brochure Details

vierkant Product portfolio management
Een plan opstellen voor de gehele productportfolio van een gevorderde productmanager
3-daagse masterclass (€ 2295.00 excl. btw) Brochure Details

E-learning

vierkant Prijsbepaling, de essentie
Het beredeneren van een prijs voor goederen en diensten rekening houdend met kostprijs en markt
Online training (vanaf € 125.00 excl. btw)     Details

vierkant Businesscase, de essentie
Een eenvoudige kosten-batenanalyse opstellen voor beginners
Online training (vanaf € 125.00 excl. btw)     Details

vierkant KPI, de essentie
Online training voor het opstellen, meten en verbeteren van een Kritieke Prestatie-Indicator
Online training (vanaf € 125.00 excl. btw)     Details

Coaching en training

vierkant Management van Product Management
Begeleidingstraject voor het maximaliseren van effectiviteit en waardetoevoeging aan de organisatie
Coaching en training (vanaf € 7675.00 excl. btw) Brochure Details

In-company

vierkant In-company training
Training op uw locatie, al mogelijk vanaf 3 à 4 deelnemers
5-daagse masterclass (vanaf 7 deelnemers: € 1797.50 excl. btw) Brochure Details

Coaching

vierkant Coaching voor professionals
Een doel- en resultaatgericht traject voor beslissers, strategen en productmanagers
4-daags coachingstraject (vanaf € 1650.00 excl. btw) Brochure Details

vierkant Coaching voor effectievere teams
Abonnement voor een doelgericht resultaat, voor productmanagers, strategen of beleidsmakers
25-daags coachingstraject (vanaf € 3950.00 excl. btw) Brochure Details

Boek

vierkant Het Innovatieboek, paperback
Gids voor innoveren en innovatiemanagement, geschreven door Paul van der Voort en Frank van Ormondt
Boek van Frank van Ormondt (ca. € 34.00 incl. btw) Brochure Details

Downloads

Zie ook

Aanbevolen literatuur

  • Gorchels, L. (2003). Product manager's fieldguide: practical tools, exercises and resources for improved product management (1e druk). McGraw-Hill companies. ISBN: 9780071410595.
  • Haines, S. (2014). The product manager's desk reference (2e druk). McGraw-Hill Professional. ISBN: 9780071824507.
  • Moore, G.A. (2008). Chrossing the chasm: marketing and selling technology products to mainstream customers (2e druk). Capstone. ISBN: 9781841120638.
  • McGreal, D. & Jocham, R. (2018). Professional Product Owner: Leveraging Scrum as a Competitive Advantage (1e druk). Addison Wesley ISBN: 9780134686479.
  • Voort, P. van der & Ormondt, Frank van (2011). Het innovatieboek: innoveren van droom tot daad (2e herziene versie). Academic Service. ISBN: 9789052618319.


Over onsContactAccommodatieAlgemene voorwaardenPrivacySitemap

Copyright Frank van Ormondt Advies en Educatie © 2007-2021. All rights reserved.

Bijgewerkt op 1 december 2021