frankvanormondt.nl plaatst cookies om de ervaring te verbeteren, gaat u verder dan gaat u akkoord met deze cookies.   

geen strook

Intelligence

Hoe op het juiste moment het juiste product aan te bieden

Het winnen van de gunst van de klant is in de loop der jaren steeds ingewikkelder geworden. De klant is mondiger en veranderlijker en diens keus is groter. Markten winnen is een proces van investeren in klantkennis en nieuwe marketingconcepten. Met direct marketing worden sinds jaren directe en interactieve media ingezet. Door de juiste doelgroepsegmentatie toe te passen kan dit concept in redelijke mate klantrelaties creëren en onderhouden. Echter het moment van de campagne wordt door de leverancier bepaald en is dus vaak niet het moment dat de klant er behoefte aan heeft. We kennen allemaal die gekleurde folders in de bus terwijl wij het product reeds lang geleden hebben aangeschaft.

Volgens Egbert Jan van Bel gaat event driven marketing als concept veel verder. Het reageert op een individuele gebeurtenis (event ) waardoor de marketinguiting precies op het moment van behoefte bij de klant belandt, voorbeelden: verhuizen, geboorte, starten van een onderneming. Dus direct marketing verhoudt zich tot event driven marketing als het massaal versturen van kerstkaarten tot het individueel versturen van verjaardagskaarten. Daarmee mag duidelijk zijn dat dit relatief nieuwe concept nóg zwaarder op ICT leunt en daarmee voor veel organisaties waarachtig een enorme uitdaging is.

Toon mij boeken van Egbert Jan van Bel.

Datum: 7 oktober 2007.