frankvanormondt.nl plaatst alleen eigen cookies, dus niet van derden; gaat u verder dan gaat u akkoord met deze cookies.   

geen strook
vierkant
artikel

Hoe te reageren op een bedreigende technologie? - Boekentip

 

Samenvatting

De opkomst van een nieuwe technologie vormt vaak een bedreiging voor bestaande technologieën. Naast de kwestie óf dit zo is, is een evenzo belangrijke vraag: wannéér. In hun boek presenteren Cooper en Smith een strategische aanpak voor producenten.

Inhoud van het boek

Cooper en Smith hebben empirisch vastgesteld, dat de strategie om te participeren in nieuwe technologie op vier hoofdbeslissingen gebaseerd moet zijn. Hiermee kunnen producenten bepalen of zij zich voor hun productinnovaties blijven baseren op huidige technologie of dat zij overschakelen op nieuwe technologie.

Hoofdbeslissing 1: timing of entry

Wanneer schakelt u met uw innovaties over van de huidige naar de nieuwe technologie: vroeg of laat?

Hoofdbeslissing 2: magnitude of commitments

Eerst maar eens de nieuwe technologie uitproberen op bijvoorbeeld een prototype of meteen met de nieuwe techologie volop investeren in een nieuw product?

Hoofdbeslissing 3: degree of organizational separation

Doet u het nieuwe er even bij, of start u een aparte unit voor deze activiteit?

Hoofdbeslissing 4: competitive strategy for new business

Gaat u met de nieuwe technologie en de daaruit voortvloeiende producten nog op traditionele wijze concurreren of is een nieuw business model vereist?

Over de auteurs

Cooper en Smith hebben hierover een hoofdstuk geschreven in het boek Managing Strategic Innovation and Change, waarvan Michael L. Tushman en Philip C. Anderson de editors zijn.

Meer over het boek

Tushman, M.L. & Anderson, P.C.
Managing strategic innovation and change
A collection of readings
Oxford University Press | Engels | 2e druk | 2004 | ISBN: 9780195135787

Toon mij het boek (bij managementboek)
Meer over de auteurs


Oplossingen van Frank

Frank van Ormondt begeleidt als strategieconsultant en trainer bedrijven en organisaties. Vanuit zijn bedrijf Frank van Ormondt Advies en Educatie gevestigd in Hilversum doet hij dat op de volgende manieren.

Training

vierkant Advanced Product Management
Een plan-van-aanpak opstellen waarin u zichzelf, uw business en uw organisatie naar het volgende niveau brengt
5-daagse masterclass (€ 3945.00 excl. btw) Brochure Details

vierkant Product management
Een productmasterplan opstellen voor de gehele levenscyclus van een innovatief product of dienst
5-daagse masterclass (€ 3795.00 excl. btw) Brochure Details

vierkant Product portfolio management
Een plan opstellen voor de gehele productportfolio van een gevorderde productmanager
3-daagse masterclass (€ 2445.00 excl. btw) Brochure Details

Coaching

vierkant Coaching voor De Betere Product Manager
Coachingstraject om in teamverband alle PM-ers naar een hoger niveau te tillen
4-daags coachingstraject (vanaf € 9900.00 excl. btw) Brochure Details

E-test

vierkant InnovatieScan
Test zelf het innovatievermogen van uw organisatie
Online test (vanaf € 55.00 excl. btw)     Details

E-learning

vierkant Inleiding programma management
Online introductie tot programma management
Online training (vanaf € 125.00 excl. btw)     Details

vierkant KPI, de essentie
Online training voor het opstellen, meten en verbeteren van een Kritieke Prestatie-Indicator
Online training (vanaf € 125.00 excl. btw)     Details

Boek

vierkant Het Innovatieboek, paperback
Gids voor innoveren en innovatiemanagement, geschreven door Paul van der Voort en Frank van Ormondt
Boek van Frank van Ormondt (ca. € 38.95 incl. btw) Brochure Details

E-boek

vierkant Het Innovatieboek, e-boek
Gids voor innoveren en innovatiemanagement, geschreven door Frank van Ormondt en Paul van der Voort
E-boek van Frank van Ormondt (ca. € 31.50 incl. btw) Brochure Details

Downloads

Zie ook

Aanbevolen literatuur

  • Dirkse-Hulscher, S. & Talen, A. Het groot werkvormenboek (1e druk). Academic Service. ISBN: 9789052616131.
  • Drucker, P. (2007). Innovation and entrepreneurship . Butterworth Heinemann. ISBN: 9780750685085.
  • Gaspersz, J. (2009). Dagelijks innoveren (1e druk). Pearson Education Uitgeverij. ISBN: 9789043017282.
  • Heere, P., Heijden, D. van der & Mandour, Y. (2005). Doelgericht vernieuwen: de kracht van systematic inventive thinking voor innovatie (1e druk). Academic Service. ISBN: 9789052615226.
  • Huizingh, E. (2011). Innovatiemanagement (2e druk). Pearson Education Uitgeverij. ISBN: 9789043020909.
  • Kim, W.C. & Mauborgne, R. (2005). Blue ocean strategy: How to create uncontested market space and make the competition irrelevant . Harvard Business School Press. ISBN: 9781591396192.
  • Tidd, J., Bessant, J. & Pavitt, K. (2009). Managing innovation: Integrating technological, markt and organizational change (4e druk). Wiley. ISBN: 9780470998106.
  • Tushman, M. & Anderson, P. (2004). Managing strategic innovation and change: A collection of readings (2e druk). Oxford University Press. ISBN: 9780195135787.
  • Voort, P. van der & Ormondt, F. van (2011). Het innovatieboek: gids voor innoveren en innovatiemanagement (2e herziene druk). Academic Service. ISBN: 9789052618319.


Over FrankContactAccommodatieAlgemene voorwaardenPrivacySitemap

Copyright Frank van Ormondt Advies en Educatie © 2007-2024. All rights reserved.

Bijgewerkt op 9 december 2024