De opkomst van een nieuwe technologie vormt vaak een bedreiging voor bestaande technologieën. Naast de kwestie óf dit zo is, is een evenzo belangrijke vraag: wannéér. In hun boek presenteren Cooper en Smith een strategische aanpak voor producenten.
Cooper en Smith hebben empirisch vastgesteld, dat de strategie om te participeren in nieuwe technologie op vier hoofdbeslissingen gebaseerd moet zijn. Hiermee kunnen producenten bepalen of zij zich voor hun productinnovaties blijven baseren op huidige technologie of dat zij overschakelen op nieuwe technologie.
Wanneer schakelt u met uw innovaties over van de huidige naar de nieuwe technologie: vroeg of laat?
Doet u het nieuwe er even bij, of start u een aparte unit voor deze activiteit?
Gaat u met de nieuwe technologie en de daaruit voortvloeiende producten nog op traditionele wijze concurreren of is een nieuw business model vereist?
Cooper en Smith hebben hierover een hoofdstuk geschreven in het boek Managing Strategic Innovation and Change, waarvan Michael L. Tushman en Philip C. Anderson de editors zijn.
Tushman, M.L. & Anderson, P.C.
Managing strategic innovation and change
A collection of readings
Oxford University Press | Engels | 2e druk | 2004 | ISBN: 9780195135787
Toon mij het boek (bij managementboek)
Meer over de auteurs
Advanced Product Management Een plan-van-aanpak opstellen waarin u zichzelf, uw business en uw organisatie naar het volgende niveau brengt |
|||
5-daagse masterclass (€ 3945.00 excl. btw) | Brochure | Details |
Product management Een productmasterplan opstellen voor de gehele levenscyclus van een innovatief product of dienst |
|||
5-daagse masterclass (€ 3795.00 excl. btw) | Brochure | Details |
Product portfolio management Een plan opstellen voor de gehele productportfolio van een gevorderde productmanager |
|||
3-daagse masterclass (€ 2445.00 excl. btw) | Brochure | Details |
Coaching voor De Betere Product Manager Coachingstraject om in teamverband alle PM-ers naar een hoger niveau te tillen |
|||
4-daags coachingstraject (vanaf € 9900.00 excl. btw) | Brochure | Details |
InnovatieScan Test zelf het innovatievermogen van uw organisatie |
|||
Online test (vanaf € 55.00 excl. btw) | Details |
Inleiding programma management Online introductie tot programma management |
|||
Online training (vanaf € 125.00 excl. btw) | Details |
KPI, de essentie Online training voor het opstellen, meten en verbeteren van een Kritieke Prestatie-Indicator |
|||
Online training (vanaf € 125.00 excl. btw) | Details |
Het Innovatieboek, paperback Gids voor innoveren en innovatiemanagement, geschreven door Paul van der Voort en Frank van Ormondt |
|||
Boek van Frank van Ormondt (ca. € 38.95 incl. btw) | Brochure | Details |
Het Innovatieboek, e-boek Gids voor innoveren en innovatiemanagement, geschreven door Frank van Ormondt en Paul van der Voort |
|||
E-boek van Frank van Ormondt (ca. € 31.50 incl. btw) | Brochure | Details |
Over Frank ∗
Contact ∗
Accommodatie ∗
Algemene voorwaarden ∗
Privacy ∗
Sitemap
Copyright Frank van Ormondt Advies en Educatie © 2007-2024. All rights reserved.
Bijgewerkt op 9 december 2024