De meeste managers hebben wel gehoord van de innovators en de early adopters. Niet veel managers weten dat dit model — gebaseerd op de zogenaamde adoptiecurve van Rogers — een aantal ernstige problemen kent. Dit artikel bespreekt het boek van Moore met de oplossing: Crossing the Chasm.
Everett M. Rogers beschrijft met zijn bekende model hoe de diffusie van innovaties in de markt verloopt: van innovators via early adopters, early & late majority naar de laggards.
Minder bekend is dat Geoffrey A. Moore in een serie boekwerken essentiële aanvullingen op dit model heeft gemaakt. Zo stelt hij in zijn boek Crossing the Chasm dat iedere groep zulk specifiek gedrag vertoont dat technology adoption daardoor niet een proces is waarbij het ene segment vanzelf iets aan het volgende doorgeeft. Diffusie is dus niet als een lopend vuurtje, maar als een vuurtje dat door de producent iedere adoptiefase weer opnieuw aangewakkerd dient te worden met een aangepaste value proposition.
Geoffrey A. Moore is een Amerikaanse organisatietheoreticus, managementconsultant en auteur.
Geoffrey A. Moore
Crossing the Chasm
Marketing and selling technology products to mainstream customers
Capstone | Engels | 2e editie | 2008 | ISBN: 9781841120638
Toon mij het boek (bij managementboek)
Meer over de auteur
Product management Een productmasterplan opstellen voor de gehele levenscyclus van een innovatief product of dienst |
|||
5-daagse masterclass (€ 3695.00 excl. btw) | Brochure | Details |
Product portfolio management Een plan opstellen voor de gehele productportfolio van een gevorderde productmanager |
|||
3-daagse masterclass (€ 2355.00 excl. btw) | Brochure | Details |
Advanced Product Management Een plan-van-aanpak opstellen waarin u zichzelf, uw business en uw organisatie naar het volgende niveau brengt |
|||
5-daagse masterclass (€ 3895.00 excl. btw) | Brochure | Details |
In-company training Training op uw locatie, al mogelijk vanaf 3 à 4 deelnemers |
|||
5-daagse masterclass (vanaf 7 deelnemers: € 1797.50 excl. btw) | Brochure | Details |
Management van Product Management Begeleidingstraject voor het maximaliseren van effectiviteit en waardetoevoeging aan de organisatie |
|||
Meerdaags adviestraject (vanaf € 7675.00 excl. btw) | Brochure | Details |
Coaching voor De Betere Product Manager Coachingstraject om in teamverband alle PM-ers naar een hoger niveau te tillen |
|||
4-daags coachingstraject (vanaf € 9900.00 excl. btw) | Brochure | Details |
Coaching voor professionals Een doel- en resultaatgericht traject voor beslissers, strategen en productmanagers |
|||
4-daags coachingstraject (vanaf € 1750.00 excl. btw) | Brochure | Details |
Het Innovatieboek, paperback Gids voor innoveren en innovatiemanagement, geschreven door Paul van der Voort en Frank van Ormondt |
|||
Boek van Frank van Ormondt (ca. € 38.95 incl. btw) | Brochure | Details |
Prijsbepaling, de essentie Het beredeneren van een prijs voor goederen en diensten rekening houdend met kostprijs en markt |
|||
Online training (vanaf € 125.00 excl. btw) | Details |
Businesscase, de essentie Een eenvoudige kosten-batenanalyse opstellen voor beginners |
|||
Online training (vanaf € 125.00 excl. btw) | Details |
KPI, de essentie Online training voor het opstellen, meten en verbeteren van een Kritieke Prestatie-Indicator |
|||
Online training (vanaf € 125.00 excl. btw) | Details |
Over Frank ∗
Contact ∗
Accommodatie ∗
Algemene voorwaarden ∗
Privacy ∗
Sitemap
Copyright Frank van Ormondt Advies en Educatie © 2007-2024. All rights reserved.
Bijgewerkt op 10 september 2024