De term kritieke prestatie-indicator (KPI) wordt soms verward met de term kritische succesfactor (KSF).
Met een KSF geeft men aan welke activiteiten in een organisatie essentieel zijn voor het succes van de organisatie. Met een KPI meet men het effect van een activiteit in een organisatie.
Een KSF is globaler dan een KPI en vaak niet direct meetbaar. Een KSF heeft een of meer KPI-en nodig om meetbaar te worden gemaakt. "Kwaliteit" is een voorbeeld van een KSF. "Kwaliteit" is niet makkelijk in een cijfer uit te drukken. Stel dat "kwaliteit" een combinatie is van "levertijd" en "levensduur". Dan zijn de laatste twee KPI-en.
Financiën voor non-financials Financiële begrippen en systemen, speciaal voor hen die geen financieel expert zijn |
|||
1-daagse workshop (€ 795.00 excl. btw) | Brochure | Details |
In-company training Training op uw locatie, al mogelijk vanaf 3 à 4 deelnemers |
|||
1-daagse workshop (vanaf 7 deelnemers: € 387.50 excl. btw) | Brochure | Details |
Businesscase Management Begeleidingstraject voor de definitie en implementatie van adequate processen met resultaat |
|||
Meerdaags adviestraject (vanaf € 7675.00 excl. btw) | Brochure | Details |
KPI, de essentie Online training voor het opstellen, meten en verbeteren van een Kritieke Prestatie-Indicator |
|||
Online training (vanaf € 125.00 excl. btw) | Details |
Businesscase, de essentie Een eenvoudige kosten-batenanalyse opstellen voor beginners |
|||
Online training (vanaf € 125.00 excl. btw) | Details |
Over Frank ∗
Contact ∗
Accommodatie ∗
Algemene voorwaarden ∗
Privacy ∗
Sitemap
Copyright Frank van Ormondt Advies en Educatie © 2007-2024. All rights reserved.
Bijgewerkt op 8 oktober 2024